tisdag 4 juni 2024

Lånar ut löparbenen till TCG expressen

Det fina sommarvädret i maj plus 12 dagars cykelträning på Mallorca har kanske haft dåligt inflytande på mig (eller bra... det beror på hur man ser det). Jag började nämligen tänka Vättern i ett svagt ögonblick .... Och då menar jag inte bada i Vättern utan cykla runt den såklart. Och som det brukar vara, så om jag har tänkt tanken så har den en tendens att bli verklighet. Bra oftast och sämre ibland.

 Jag slängde iallafall ut frågan till "TCG expressen", den närmaste vätterngruppen häromkring, att om det fanns ett avhopp och om dom trodde jag skulle platsa så skulle jag kunna tänka mig att hoppa in som reserv. 10 minuter senare var det ett faktum. Vätternrundan... Here I Come..... Oopps....Och jag som har satsat ganska hårt på löpningen i vinter. Dom löparbenen är numera utlånade till Vätternrundan... Naturligtvis är det mitt eget val men vill bara spela martyr såklart.

Så nu är det fokus cykling. Jag träffade gruppen första gången i lördags då vi cyklade 20 mil upp i Smålands djupa skogar. Det kändes bra även om jag stundtals funderade på hur ont kroppen kommer att göra efter nonstopp på cykelsadeln i så många timmar. Hur lång tid ska det ta runt sjön då? Målet är satt till Sub 9,5 h (vilket betyder minst 33,1 km/h i snitt) Jag biter fast så länge jag kan tänker jag.... Vi kommer att vara ca 20 stycken och köra i så kallad Belgisk kedja åtminstone så länge vi är tillräckligt många och så länge lagkaptenen bestämmer att vi ska göra det. Belgisk klunga/rotation innebär att gruppen kör på 2 led där det ena ledet kör lite fortare än det andra vilket gör att det hela tiden sker en rotation i en oval cirkel skulle man enkelt kunna säga. Det kräver stor  koncentration och det gör att klungan kan köra snabbt. 

TCG expressen verkar vara ett bra gäng. Har cyklat med flera av dem i andra sammanhang. I lördags var det mycket skratt och en hel del allvar. Precis som jag gillar så det här ska bli kul! Bara vädret den 14/6 blir lika bra som det har varit i hela maj. För cykla 31,5 mil i regn, blåst och 12 grader kallt då lär det bli väldigt mycket allvar och inga skratt alls



Efter Vättern får det bli Operation "Rescue löparben"


/Peace Love and Löparskor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar