onsdag 5 januari 2022

Slutpunkter 2021

Nu sätter jag punkt för 2021 med denna listan av mina högst personliga slutpunkter.
Så här kommer den. Min egen årslista 😉

Årets uppvaknande:
Att jag levt i ett halvt decennium och jag känner mig äldre än nånsin...😱

Årets "sanning med modifikation"
Alla skönhetsfilter på diverse mediaappar. Nu kan man äntligen se ut som 25 årig fotomodell helt utan knivar, botox och fillers 😜. Livet ser bättre ut genom ett filter helt enkelt. Så det var inte bättre förr....bara mer äkta 

Årets bästa nya ord:
"Svinna" som betyder "slänga något som egentligen hade gått att använda" . Jag kan bara konstatera att jag har ett mål som inte är helt rätt ur ett miljöperspektiv. Men träningsbyrån svämmar fullständigt över och Myrorna vill nog inte ha mina avdankade gamla träningskläder.

Årets mest omtalade ämnen:
COVID 19 !!

Årets personliga kovändning:
När jag bytte halva Ironman distansen i Jönköping till en hel Ironman på Mallorca 5 veckor innan start, när väderprognosen för Jönköping visade sju rockar kallt

Årets jobbigaste:
Ovan nämnda kovändning

IRONMAN MALLORCA 2021

Årets resupplevelse:
GOTLAND. Har aldrig satt min fot på Gotland tidigare. Sveriges eget Mallis...Blev lite av en besvikelse då jag trodde att Gotland skulle haft lite mer än bara Visby som imponerade. Men Visby var fantastiskt (och Högklint)!

Högklint Gotland


Årets mest irriterande röst:
 "Just nu är det många som ringer, du har plats 342 i kön. Beräknad väntetid är 19 timmar och 22 minuter. Tack för att du väntar". Så in i helsikes många kan det väl ändå inte vara som ALLTID ringer samtidigt som jag ringer!! Går telefonissorna och fikar och sätter på telefonsvararen eller??  Det var bättre förr ....

Årets bästa regelbrott:
När det norska damlandslaget i beachvolleyboll bröt mot den sexistiska klädregeln och tog på sig bekväma tights istället för den obligatoriska bikinitangan. De fick böta 15 000 kronor per spelare!! Artisten PINK erbjöd sig att betala! Det kallar jag systerskap! Bra gjort Norge och PINK också för den delen.

Årets finaste ögonblick:
När barnen och T fick komma komma och hälsa på mig på Intensiven efter 2 veckor på sjukhus. Obeskrivligt !!

Årets dubbelmoral:
"-Sååå mycket folk det var när jag var på shoppingcentret idag. Helt otroligt att folk inte följer restriktionerna bättre".... Många stenar har kastats i glashus detta året...

Årets mest skräckslagna upplevelse:
Att bli sjuk i Guillaine Barre och känna att funktion efter funktion i kroppen slutar fungera.... Och att dessutom inte riktigt bli trodd av sjukvårdspersonal. "Brukar du ha panikångest ?" var tex en fråga jag fick av en undersköterska....

Årets bästa upplevelse:
Att bli utskriven efter 12 dagar på IVA och inse att jag kommer att kunna gå och kanske tom springa igen

Årets värdefullaste lärdom i mitt yrke som sjuksköterska:
Hur otroligt mycket det betyder att få hålla en hand, få håret tvättat och att bemötas med vänlighet

Årets sorgligaste händelse:
Att pappa lämnade oss den 5:e februari. Hastigt, oväntat och helt utan förvarning ♥️. 

Årets svåraste accepterande:
Att vi, pga pandemin, inte fick lov att träffa vår pappa efter att han hade flyttat till ett särskilt boende. Det kändes som att vi lämnade honom där, låste in honom och kastade bort nyckeln. Vi bönade och bad om att åtminstone få komma dit och gå ut och gå en runda. Men NEJ! Men i början av januari smugglade vi ut honom. Jag skyllde på ett bankärende, och tog visir och munskydd på mig, hämtade honom i bilen och körde till ett cafe där syrran väntade. Där satt vi och åt fastlagsbullar och var lite rädda att vi skulle bli upptäckta. Jag tackar högre makter för att vi gjorde det. 3 veckor senare var han borta...(Och nej pappa blev aldrig smittad av Covid...)

Årets dyraste "must have"
Elen såklart.... Den mörkaste tiden på året har blivit ännu mörkare här hemma och kaminen glöder...

Året bästa prestation:
Satte nytt pers på Halvmaran på EKO½maran i Skanör ;-)

Årets konstigaste upplevelse:
Att vara inlagd på sjukhus, känna att kroppen försvinner och bokstavligen be om att bli förflyttad till mitt jobb på Intensiven. Och sedan ligga i ett rus av Propofol oförmögen att prata, med en trachealtub i halsen och försöka styra och ställa. Det kan inte varit enkelt att ha mig som patient (men tro mig det var väldigt tryggt att vara patient )

Årets kamp:
Att börja springa efter Guillaine Barre  och inte riktigt känna var jag satte fötterna. Meeeen man måsta ju chansa för att vinna

Årets ( eller rättare sagt alla års) värdefullaste:
Mina barn och familj

Nu bommar jag igen 2021 och ser framemot 2022
Jag önskar att ALLA får möjligheten att få ett grått nytt hår och därmed också ett Gott nytt år.
/
Peace Love and Löparskor







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar