tisdag 14 mars 2017

Alltid hemma

Det finns vissa saker som jag ser till att aldrig vara utan. Som jag alltid har hemma. Oftast så hör de ihop med träning men inte alltid. Mitt hem är helt enkelt inte komplett om vissa saker inte finns.
Dessa saker är:

Vätskeersättning
Bästa återhämtningen efter långa hårda pass speciellt under det varma halvåret, eller rättare sagt månaden :-o .

Mjölk
Mjölk är livets dryck. Tänk att en nyfödd baby kan leva och växa på bara bröstmjölk. Det säger ju en hel del om näringsinnehållet! Dock bestämde jag mig för några år sedan att jag inte skulle dricka fullt så mycket mjölk som jag gjorde. Fick för mig att det nog inte är bra att dricka så mycket mjölk som vuxen och att det kanske inte alltid var så lämpligt att släcka törsten med en halv liter mjölk flera gånger om dagen. Dock kan jag aldrig vara utan det helt. Smygdricker lite då och då och gärna på natten....

Kaffe
Som alla vet är det beroendeframkallande och det sätter fart på en alldeles för slö ämnesomsättning på mig. Det är vätskedrivande vilket är bra för mig då jag har en tendens att svullna efter hård löpträning

Xylocaingel
Räddaren i nöden när barnen blir getingstuckna eller har några andra smärtande sår. Eller när man sprungit ett långpass med ett par nya otestade trosor med ofördelaktiga sömmar....

Alvedon
Bra sömntablett om man har tävlingsnerver som håller en vaken på natten

Tigerbalsam
Gör susen för ömmande muskler

Nässpray
Det är ett under att detta rävgift fortfarande får säljas receptfritt. 10 dagar och sen är du fast i nässprayträsket! Nässpray föder nästäppan. No spray No gain....

BioOil
En universalolja som man kan använda till allt. Och när man är som jag, i en respektingivande ålder, som gärna svettas utomhus oavsett vindar och temperatur så blir hyn en katstrof...Torr, rynkig, rosig.

Försvarets Hudsalva
Eftersom jag är en riktig torris så ligger det alltid ett stift i nattdukslådan som används till hälar innan läggdags. Viktigt är dock att just detta stiftet inte används som läppcerat :-o

Ägg
Är precis som mjölk! En fulländad näringsbomb med alla livets byggstenar. Kan ju faktiskt bli en kyckling!

Havregryn
För att göra havregrynsgröt (läs chokladbollar.....)

I sanningens namn kan jag nog vara utan det mesta av ovan också.... men det vore ju dumt att chansa....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar