måndag 10 mars 2014

Vårens premiär och vår också!




Idag har det varit vårens första dag och jag och Järnviljan har rastat cyklarna för första gången denna säsongen. Temperaturen nådde hela 19 grader och det kändes nästan lika varmt som på Lanzarote förra veckan. Men av någon outgrundlig anledning fick jag för mig innan vi gav oss ut att kylan skulle vara den enda fienden på detta tidiga vårpass, men ojojoj vad jag fick slita. Tröttheten och stumma ben fick mig att vakna upp och inse att det måste brukas allvar med cykelträningen hädanefter! Som tur var så hade jag Lotta Järnviljans rulle att ligga på idag. Hade det inte varit för det vackra vädret och Lottas fina sällskap idag så hade jag lagt mig i dikeskanten och bölat över mina svaga cykelben.
Men det är bara att komma igen! Nu kan det ju bara bli bättre! Jag tror att jag ska lägga in så kallade cykelveckor i min träning. En hel vecka bara cykling! Tror faktiskt det skulle funka bra förutom att jag skulle få löparabstinens förstås....



Det kändes som om Lotta cyklade rundan helt oberörd! Hon var stark som en oxe och jag var som svansen på katten....hela tiden där bak...!

Det är sällan jag blir så glad över att se Rinkaby Rör som just idag....Det innebar nämligen slutet på vår runda.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar