måndag 4 april 2011

Kejsarinnan av Portugalien

Nu är jag hemkommen från Training Camp i Portugal och det har varit en riktigt bra träningsvecka. Alla har varit positiva, glada och lika stora träningsnördar som undertecknad (!). Eftersom vädret har varit vackert har vilotiden spenderats vid poolen eller på stranden och därför blev nog gemenskapen i gruppen större än om vädret hade varit dåligt.
De "stora" profilerna som varit i Monte Gordo förra veckan var Malin Berghagen (Yoga), Pasi Salonen (Triathlon) och Rune Larsson (Ultralöpare). Rune Larsson plus 20 stycken till var ute på en 5 dagars Ultralöpning. Dom förflyttade sig 25 mil på Algarvekusten och kom fram till MonteGordo på fredagen. Där välkomnades dom av resten av oss som stod på hoteltrappan och hurrade fram dom till målet på deras stora äventyr

Rune och Mary Larsson med äventyrslöparna som bjuds på öl och chips vid slutdestinationen MonteGordo


Det blev inga 25 mil för mig under veckan men väl 17,6 mil varav 6 mil var på cykel och jag känner mig som Kejsarinnan av Portugalien!!
Så här såg veckan ut:
Söndag : 11,5 km lugn löpning
Måndag : Morgonjogg ca 7 km + Styrkepass 45 minuter + 3 minuters intervaller (p: 60 sek)
Tisdag :  Morgonjogg ca 6,5 km + Styrkepass 45 minuter + Långpass 19 km
Onsdag: Morgon jogg ca 7 km + Styrkepass 45 minuter + Fartlek 30 sek, 1 min, 1,30 min, 2 min
Torsdag: Morgonjogg ca 7 km + Styrkepass 45 minuter + 200 m intervaller på bana
Fredag: Bergspass 10,5 km + cykling 6 mil
Lördag: Morgon jogg ca 6,5 + Pricka Tiden tävling 5,25 km + Primal Fitnesspass + Distans 9,5 km

Morgon jogg och styrkepassen klarades av innan frukost och då kan ni tänka er hur ljuvligt en stor härlig frukost kan smaka.

Här följer lite bilder från min vecka:


På cykel till och från löpningen i bergsbyn Odelaite.

Vi fick tips om nästan helt otrafikerade vägar (men dock backiga...)

Underbar utsikt under cykelpasset

Löpning bland kullarna i Odelaite

Vi fick agera fårhundar....


Långpass som bland annat gick mellan saltvattenssjöar

Cykelpasset

Precis framme efter löpningen på bergspasset

Flamingos i saltvattenssjöarna (syns som vita prickar...har ingen zoom på min mobil)

Pasi Salonens föreläsning; "Trött, fet och 40"
(Hmmm.... skulle kunna vara sagt av undertecknad i skrivande stund ;-)


Morgonjogg kl 07:30
Hotellet, pyramidbyggnaden till höger

Stranden

Glad och löparsugen

Ett glatt gäng i startposition


Balkongen, full med löparkläder

Jag och min vän Petra

Soluppgången ifrån balkongen

Bildbevis på att jag badade i Atlanten ( ca 16 grader)

Inför starten på "Pricka tiden-tävlingen"
Jag var 15 sekunder snabbare än min gissade tid. Den som vann felade bara EN sekund.

Jag och Maggan från Stockholm


Delar av den pinjeskog där många av löparkilometrarna avverkades. Den vita byn till vänster ligger i  Spanien.


Soluppgången i en lugn skön jogg på stranden.
Kan det bli bättre än så här.....

1 kommentar:

  1. Gud vad underbart. Förstår att du är nöjd med resan. Nästan så man skulle kunnat flytta dit på studds. =) Men det är skönt du är hemma igen. Kram

    SvaraRadera