torsdag 2 december 2010

Kung Bore har slagit till

Vilken dag jag har haft. Jag började i morse med att köra fast i snödrivorna på vägen upp till brevlådan. Det var ett helt sanslöst snöfall eller rättare sagt snö från öster till väster. För det snöade verkligen på tvären. Jag hade lovat föreläsa på barnavdelningens utbildningsdag idag, så jag behövde verkligen ta mig in till CSK. Min räddande ängel Annelie ställde upp som vanligt. Hon körde mig till bussen och såg till att barnen kom till Fritids så kunde jag ta bussen in till stan. Vad skulle jag gjort utan henne.... Otroligt att jag "bara" blev 20 minuter sen.
Det hör ju till saken att jag var "gräsänka" och min sambo vägrade att lotsa mig per telefon från Stockholm hur jag skulle manövrera den gamle Grålletraktorn för att ploga vägen. Med lite nogare eftertanke var det nog klokt att inte släppa mig lös med traktorn i dom snödrivorna. Dom är inte helt ofarliga dom där maskinerna.....Men i helgen ska jag få privatlektioner! Då ska det plogas SNÖ!
Hemresan blev nästan lika komplicerad som ditresan med bland annat inställda bussar. Då fanns nästa goda vän till hands. Madde ställde upp och hämtade Linn och tog henne till Ekströms cafe för att vänta in mig så att vi alla kunde få skjuts hem. Så med så hjälpsamma människor har min dag gått ihop sig. Det trodde jag aldrig i morse!
Nu ska jag krypa ner under täcket och lyssna på hur vinden viner utanför husknuten ( och hoppas att jag inte blir väckt av mössen på vinden inatt )


Dom första gästerna på fågelbordet i år var Herr och Fru Domherre.

1 kommentar: