söndag 29 augusti 2010

Nya kycklingar

Min fot är fortfarande inte bra men nu kan jag åtminstonde gå på den. Det gör "bara" ont vid belastning. Försöker dra mig till minnes om jag kan ha tappat något på den eller stött i den i något. Det känns precis som att det skulle kunna vara en blödning inne i foten. Har googglat lite och visst, symtomen stämmer på en stressfraktur men det vågar jag inte ens tänka på....Vi får väl se. Det är bara att vänta.

Vi har hämtat hem lite fler kycklingar. Linn har förälskat sig i alla tre och går omkring och bär på dom. Den minsta av dom fick till och med följa med in i soffan och kura i famnen medans Linn tittade på Pettson och Findus.
I förmiddags gick vi ut i vår skog och letade kantareller i det vackra höstvädret, men idag var det rusning till svampskogen så rätt som det var hade vi följe med ett annat par. Fick då en bild framför mig hur det skulle se ut ner den första guldgula Herr Kantarell skulle uppenbara sig. Men vi insåg detta i tid och det föll sig automatiskt att vi gick skilda vägar. Det blev ändå inte många svampar eftersom någon annan hade hunnit före. Imorgon går vi djupare in i skogen....dit bara några få hittar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar