tisdag 1 juni 2010

Genrepet avklarat...

Heter det genrep när det gäller löpning...? nåja iallafall kunde jag stärka självförtroendet inför Stockholms maraton igårkväll, med 19 kilometer på lätta ben. Det behövs massor med positiva tankar efter floppen på Göteborgsvarvet. Då var jag ganska säker på att jag åtminstonde skulle kunna komma in på runt 1:42 men efter 12-13 km var jag totalt slut och började fundera på att "kasta in handduken". Men än så länge har jag inte brutit något lopp så det krävs nog lite mer än bara trötthet för att det ska hända...Så på trötta ben och med löpare som låg i gatstenen till höger och vänster kom jag iallafall i mål på tiden 1:47:46. Nöjd??? NEJ, så klart inte. Men trots det, blev placeringen bättre än förra året.
Uppladdningen inför helgens mara har börjat men jag lever lyckligt ovetande om lördagens krav på kraftansträngning. Jag tänker INTE skriva här om vad jag har för tidsmål utan det får stanna i mitt lilla huvud. Kanske kan det avslöjas efter loppet (beroende på hur det går;-)

Min kära lilla Linn har fyllt 6 år. Hon fick en ny 3-växlad cykel i present. Tillsammans med födelsedagsbrickan på sängen fick hon ett snöre som hon fick följa genom hela huset och som ledde fram till den fina cykeln. Hon blev SÅ glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar