söndag 18 april 2010

Ystadsterrängen

Oj oj oj vilken flopp det blev idag. Sprang Ystadsterrängen i vanlig ordning vid denna tiden på året och jag var väl förberedd. Det är en två-varvs bana och jag skulle ta det relativt lugnt på första varvet för att sedan öka på sista. Varvningen sker på löparbanorna inne på idrottsplatsen. Efter 6 km så var jag då där, vid varvningen, för att springa ut igen. Men Ack vad jag bedrog mig.... Blev hejdad av en funktionär som sa;" - du ska springa åt andra hållet, in i mål!". NEHE, sa jag, JOHO, sa han!! Då visade det sig att dom hade ändrat distansen från 12 km till 6 km för kvinnor. Så där kom jag i mål, med ca 6 kilometer krafter kvar i benen. Vilken besvikelse. Det skulle ju gått fortare om jag visste från början att det "bara" var 6 km. Lärdomen av detta får väl vara : TA INGET FÖR GIVET! LÄS TÄVLINGS PM:ET!
Det blev iallafall en seger i min klass K35, och för Noa gick det riktigt bra igen. Seger i P11 klassen och totalt 4:a av ungdomarna. Den glädjen man känner när det går bra för sina barn är på en HELT ANNAN NIVÅ än när man själv lyckas.

1 kommentar: