måndag 2 november 2009

Bromölla maraton

Nu har vi höstlovet bakom oss och jullovet närmar sig med skrämmande steg. Vi hann med en del roligheter som tex Tropikariet i Helsingborg. Det var helt klart värt ett besök. För en gångs skull kände man inte sig "rånad" redan vid entrén. Barn kostade 45 kronor och vuxna 90 kronor. Helt okey tycker jag. Vi fördrev ca 1½ timme med att vara med och mata Surikater, titta på hajar och klappa jättetusenfotingar. Efter det blev det shopping på VÄLA.


Igår var det åter igen dags för Bromölla maraton och därmed också en hel dags arbete med att vara funktionär. Vädret var helt okey och det blev ett bra arrangemang. Många bra prestationer blev det. Man slutar aldrig att förvånas över människors drivkraft att springa maraton. Jag var nog mest imponerad över damen i K60 som sprang sin 68:e mara och den 67:e sprang hon i Växjö för 2 veckor sedan....
Apropå maraton...... Stockholm, here I come!! Nästa sommar ska jag äntligen svara JA på följdfrågan som man får av folk i allmänhet när man säger att man löptränar. Nämligen "-Har du sprungit ett maraton?". Eller....jag hoppas iallafall kunna svara JA. Jag ska ju klara det också....
Linn hjälper till med vätskan vid varvningen på Bromölla maraton




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar