torsdag 14 april 2011

Kostmedveten (?)

Atkinsmetoden, LCHF, GI, Stenålderskost, Isodieten och Flygvärdinnedieten (?)......OjOjOj vilken soppa. Vad ska man äta?? Jag har egentligen aldrig tänkt på vad jag har stoppat i mig, men jag börjar bli mer och mer "nällad" av tanken. Eftersom jag lider av en konstant hunger och kan i princip stoppa i mig hur mycket som helst utan att bli riktigt mätt, måste jag börja tänka mig för hur mycket och vad jag äter! Har faktiskt redan börjat med att ta bort mycket av mitt socker. Till exempel har jag köpt små mocca sockerbitar till kaffet (och dricker faktiskt flera koppar på jobbet UTAN socker). Kanel på filen istället för socker. Jag har minskat på kolhydraterna på tallriken (såsom pasta, ris, potatis) och istället tar jag mer protein (kött och grönsaker). Jag äter minst ett ägg om dagen (mmmm vad gott!) och är inte längre lika försiktig med mättat fett!
Ojoj, vad präktig jag låter men det är lätt att vara det på pappret!

Min egen dietmetod heter
 "KNYTNÄVSMODELLEN"
Innebär:  En knytnäve protein, en halv till en knytnäve kolhydrater, och en knytnäve grönsaker på tallriken (det är givetvis men EGEN knytnäve som används som mått  och inte någon grovarbetares).

MITT MOTTO: Ät helst inte sånt som inte har sprungit, simmat eller vuxit!
Detta låter väl fiiint.....nu ska jag bara leva upp till det
(sega råttor har väl ändå sprungit och chips måste väl ha odlats från början......)

2 kommentarer:

  1. Minska på Läsk och godis, vissa konditorivaror, inte för mycket frukt.
    Motionera lite dagligen så är du en bra bit på G.

    Mvh Oscar
    PS) finns flera förslag på min hemsida: www.kostmedveten.se

    SvaraRadera