måndag 2 oktober 2017

Hårfönmysteriet

Spöken....finns dom? Ja, absolut finns det spöken, livs levande spöken. Inga namn nämda... Men inte finns det väl riktiga spöken, eller...?
Men vem sjutton satte på hårfönen här hemma  tidigt i lördagsmorse då? Jag vaknade nämligen av att jag hörde någon föna håret i det rummet där hårfönen alltid hänger. Jag steg upp för att fråga mitt äldsta livsverk när han skulle börja jobba. För det hade jag totalt missat. Men hör och häpna, när jag öppnade dörren till det så kallade orangeriet (där fönen alltid finns) så fanns där ingen. Men fönen blåste med full styrka där den hängde på väggen. Då var det ljumma vindar i orangeriet vill jag lova.

Mitt hjärta slog några extra slag men jag tänkte förstås att det var någon av barnen som hade glömt stänga fönen bara. När jag in på deras rum för att tillrättavisa och säga hur viktigt det är att stänga fönen ordentligt, så såg jag till min stora förvåning att båda två sov som bebisar.....

Det här mysteriet har vi nu analyserat, vänt och vridit på men ingen vet hur det har hänt.

Är det möjligen någon som har försökt blåsa liv i nåt gammalt spöke.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar