söndag 13 september 2015

Obligatorisk utrustning: En Tassimo och en flaska Jägermaister ?

Starten i Snapphanen SwimRun gick och lag "Ledig personal" for iväg i all hast. Som vanligt var vi lite stressade över all utrustning och om vi hade fått med oss allt. Efter några kilometer får vi reda på av några funktionärer att vi måste stämpla orienteringskontroller också. Men HERRE GUD vi hade ju inte kartan med oss! Den var ju inte obligatorisk och tillika ej inplastad. Men positiva Lotta Järnviljan säger att vi hittar nog kontrollerna ändå....och far sedan in som ett skott från vägen och rakt ut i buschen. När jag ska följa efter och sätta fötterna i myllan ser jag till min stora förvåning att jag har glömt att ta på mig skorna.....I handen har jag också av misstag fått med mig en konsumpåse. Vad bra, tänker jag, där i har jag säkert skorna.... Skyndar mig att öppna påsen för att ta upp skorna och då ser jag att jag istället har fått med mig en Tassimo Kaffemaskin och en JägerMaisterflaska......

Som tur var så var detta bara en dröm under småtimmarna natten innan Snapphanen SwimRun. Tack o lov att det gick bättre i verkligheten...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar