måndag 24 augusti 2015

Du och jag, Håkan

 Tränar jag cykel ensam så dör jag av tristess efter någon timme om jag inte har musik eller någon radiodokumentär i öronen. I sommar har jag spenderat många timmar på stålhingsten tillsammans med Håkan. Jag menar såklart att det är Håkan Helltröm som har förgyllt mina ensamma mil i ur och skur! Han är ett musikaliskt geni, om du frågar mig! Så i de kilometerlånga backarna häromkring så sjunger jag i högan sky "-KOM IGEN LENA, KOM IGEN LENA KOM IGEEEEEN LEEENA.....

Och nu sjunger sommaren också på sista versen. Men som väl är, så blev det lite värme och sol i alla fall. Och jag hoppas det är mycket av den varan kvar! För cyklingen kan vara precis lika dötradig en regnig och blåsig dag som väldigt rolig, vacker och ljuvlig en skön sommarkväll. Jag kan verkligen inte se mig mätt på de vyer man ser när man är ute och trampar på vägarna här, på den östra sidan av Skånelandet.
Jag har en slags hatkärlek till Stålhingsten cykeln alltså. Egentligen är löpningen det jag gillar bäst, men det är väldigt roligt att ha alternativ. Kanske på gott och ont.... För det är definitivt svårare att lägga in vilodagar. För trötta löparben kan ju alltid cykla en runda, trots att dom sprungit långt dagen innan.
Eller för att inte tala om simning. Ett simpass kan man alltid klämma in. Men denna veckan ska det minsann inte klämmas in något! För på lördag är det äntligen dags för Tjörn Triathlon HalvIronman. Det ska bli hur kul som helst! Fast jag tror att vi har gått och blivit skogstokiga då vi tänker "budgetboende" och ska sova i någon form av sovsal på Tjörn. Herre jisses. När vi är ute på äventyr brukar ju jag och Lotta vilja ha morgontofflor, morgonrock och få sängen bäddad på våra logier. Men denna gången har vi spenderat alla våra pengar på cyklar, kassetter, kedjor, solglasögon, kepsar och Speedsuits för att nämna något.... så då får vi väl bo i en koja istället för i en hotellsvit....
För att hålla på med triathlon kan definitivt göra stora hål i plånboken om man inte passar sig.....Att tjäna minuter på materialet kan bli väldigt dyrt om man inte ser upp och tänker efter...
Men smakar det så kostar det ......


Finns det en chans till drafting (ligga på rulle) så tar jag den ;-)


 






 
/ Peace Love and Löparskor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar