fredag 31 juli 2015

BikeRun

Imorgon är det dags för mig och Lotta att arrangera vår tävling BikeRun. Det är bråda tider vill jag säga och mycket att tänka på. Det är snitslar, funktionärer, vätskekontroll, tidtagare, priser, eftercyklist (bilist....) och allt annat möjligt och omöjligt
Det är en extra utmaning då det inte är en vanlig löptävling utan en lagtävling där 2 stycken ska ta sig runt 11 km och till sin hjälp har de en cykel. Dock får bara en vara på cykeln åt gången. För oss som arrangörer är det speciellt att anordna en tävling som inte är så beprövad. Vi försöker att tänka på alla möjliga olika scenarior. Allt ifrån punka till felcyklingar och trafiksäkerhet. Mycket kan hända!

Eftersom vi inte är en förening och har medlemmar som hjälper till så engagerar vi släkt och vänner. Och utan dom hade det ju såklart inte gått att ordna! Det är allt från grannar som sköter vätskekontroll till Farmor och farfar som vägvisare. Vi har en vän som fotograf och barn som hjälper till med allt möjligt! TUSEN TACK FÖR ALL HJÄLP VI FÅR!!

BikeRuns:s hemsida hittar du HÄR

Imorgon kommer jag ha många fjärilar över att allt ska gå bra och att det ska bli en bra tävling.

På söndag kommer andra fjärilar på besök! Då är det min tur! Då får någon annan arrangera så att jag kan trötta ut mig på Malmö Triathlon Olympisk distans.

2 kommentarer:

  1. Tack för igår och stort grattis till dig idag! Överst på pallen, så grymt gjort! Ser fram emot en racerapport. Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själva Lag Kajann för er insats på BikeRun ! Bra jobbat och så snygga ni var! Ni var nog dom som man tydligast såg hörde ihop ;-) Kram

      Radera