torsdag 28 maj 2015

Var går gränsen...

Jag resonerar med mig själv just nu. Kanske är det snudd på idioti att ge sig på Utö SwimRun med tanke på den vattentemperatur som råder i Stockholms skärgård just nu. I informationsmailet som kom från arrangörerna häromdagen stod det att den längsta simningen (970m) hade tagits bort på grund av förväntad vattentemperatur på söndag kommer att vara 9-11 grader!!! Och väderprognosen är inte heller lysande.

Jag brukar inte tveka inför utmaningar men efter att ha pratat med en vän igår, började jag faktiskt att fundera. Under samtalet fanns det vissa hintar om att; "det kanske inte är så smart att ställa upp.....kanske inte ens så genomtänkt av arrangörerna att genomföra tävlingen.... max 15 minuter i 9 gradigt vatten sedan blir man farligt nedkyld...."

Men att kasta in handduken redan innan start finns inte på världskartan för Team 2XL8. Kan dom andra så kan vi! Vi kommer att veva på som torpeder i vattnet för att slippa vara där för länge, vi kommer att forcera terrängen som pansarvagnar och vi kommer att klara det!! Denna gången ska vi minsann inte bli snuvade på konfekten, utan vi ska springa över mållinjen vid Utö Värdhus någon gång på söndageftermiddag!

 Så det så!!


Bild från vår första SwimRun tävling 2013. Då var värmen ett större problem än kylan...

Vill man följa Utö SwimRun´s LIVE sändning så kan man klicka HÄR

Starten går kl 10:20 på söndag.

Håll en tumme för oss! Vi lär behöva det.....

3 kommentarer:

  1. Det kommer ni att klara galant, tycker ni har en bra plan på att lubba på som attan för att hålla värmen. :-) Stort lycka till, ni är störtcoola, jag är redan impad!
    /Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kajsa! Gränsen mellan visdom och galenskap är hårfin....Men det känns bra att du tycker att vi är coola. Det bevisar att det finns fler av oss...

      Radera
  2. Jag håller båda tummarna :-)
    /Magnus

    SvaraRadera