lördag 14 februari 2015

Äntligen ägglossning...

Som jag har väntat!! Och längtat!! Hela vintern har jag gått och hoppats på att "idag lossnar det". Men äggen har suttit långt inne denna vintern....
Men så igår hände det plötsligt! Ett ÄGG i hönsredet!
Tack HönaPöna. Äntligen, lite rediga och goda ägg!


När det gäller träningen så rullar det på, som man brukar säga....Jag tränar så mycket som kroppen pallar och på en nivå där jag tycker att det är roligt. Det är väldigt skönt att ha klarat av den "tråkigaste" träningsperioden" på året och ha lusten i behåll. Ja, för inte ska jag väl sticka under stol med att det är inte alltid superkul att ge sig ut i blåst, kyla och mörker under vintermånaderna. Och ofta är man lite småkrasslig och virusen avlöser varandra. Men nu börjar man se ljuset igen...Fram till 17:30 klarar man sig utan pannlampa. Det finns hopp om en vår detta året också.

Man kan ju lugnt säga att det är en "löparboom" utan dess like just nu. Plötsligt har man gått och blivit en trendig träningsfreak utan att man själv har fattat det. Det är löpargrupper, löparcoacher, löpartidningar, löparevent, löparläger och ett löparmode som inte har några gränser. När jag började träna och springa lite lopp ansågs man nog vara lite nördig.... (av de som inte själva ägnar sig åt löpning alltså). Och visst var det kanske inte lika "hypade" människor som sprang och inte lika storslagna tävlingar som nu, men det var precis lika trevligt! Dom allra roligaste tävlingarna är egentligen dom lite mindre loppen som arrangeras av småklubbar som brinner för sitt intresse. Där får man springa en runda som kanske går ut i fin natur och på ställen som man aldrig skulle sätta sin fot annars. Kanske får man en medalj när man kommer i mål och har man tur (eller snabbhet) så vinner man en bal toapapper eller ett par strumpor.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Löpare är ett förbannat enkelt folk. Vi behöver inga stereoanläggningar med Avicii på högsta volym innan starten går och inte heller stora uppblåsbara reklamlportaler att springa i mål under. Vi nöjer oss med likasinnade, en startlinje, lite snitslar och en mållinje. När vi sedan har fått en startsignal så står vi själva för nöjet.....

                                                               /Peace, Love and Löparskor


2 kommentarer:

  1. Låter härligt att du ser ljuset efter en vinter med bra träning tolkar jag det som :-) Själv ser jag nog oxå nåt ljus i tunneln men har mest sprungit kortare pass på löpband på F&S i samband med alternativträning, siktar dock på att köra lite pass ute nu efterhand... Hoppas du får en bra "säsong" framöver o inte minst med swimrun o triathlon :-)

    /Magnus R

    SvaraRadera
  2. Alternativ träning känns som ett väldigt bra alternativ, Magnus ;-) . Önskar dig också en massa kul träning i vår och sommar!

    SvaraRadera