tisdag 26 augusti 2014

Hyra helvetet(?) för en dag

I september 2011 fick jag ett SMS där det ordagrant stod:
"Hejsan! I morse var det en intervju med vinnarna från Ö till Ö. Vilken galet kul tävling tänkte jag och googlade på den. Men man ska vara två i laget. Då kom jag att tänka på en annan galenpanna ;-) :-). Har du läst om den? Kram"

Det var såklart från LottaJärnviljan och jag tänkte "Ja ja ...snacka går ju...... Vi kan ju inte ens crawla". Sedan dess har nog ÖtillÖ funnits där i bakhuvudet på oss båda. Men vi är faktiskt realistiska (oftast i alla fall....) och förstod då att det krävs mycket, mycket simträning i öppet vatten och ett sjuhelsikes pannben.
Efter det SMS:et har det runnit mycket vatten under broarna. Vi lärde oss att crawla, vi genomförde Ironman första gången i augusti 2013 och vi deltog i Kustjagaren. Så på hösten 2013 tog vi modet till oss, fyllde i våra meriter och köpte en SelectionTicket till ÖtillÖ.
Sedan var det en lååång väntan hela hösten. Så äntligen, En kall och mörk januarikväll  satt vi hemma i Lottas kök efter en simträning och följde med spänning utlottningen av startplatserna till ÖtillÖ 2014. Fattar ni vilket skräckblandat jubel som ekade i det köket när Lag Helvetshyran (?) ropades upp!! (Nu heter ju vårat lag Team Helrent men när Michael Lemmel läste upp lotten med vårt lagnamn på engelska uttalade han det Team HellRent och inte HelRent ). Så inofficiellt, Lotta och mig emellan, så heter vi numera HelvetesHyran. Det namnet kommer kanske att spegla ÖtillÖ-dagen ganska bra. Vi kommer kanske helt enkelt att hyra helvetet för en dag.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar