onsdag 25 juni 2014

Träning- när den är som roligast

I söndags hade UltraFredrik dragit ihop ett gäng till en gemensam träningsdag. Det var lite löst folk som tex triathleter, cyklister, mountaincyklister, löpare och ultralöpare ;-) . Han lyckades få ihop 12 stycken! Ja, det är tydligt det, man är minsann inte ensam om att haka på ...... Planen var att cykla Kristianstad-Hässleholm, springa runt Finjasjön (ca 19 km) och sedan cykla hem till Kristianstad igen. Vi höll oss till planen (utom vissa..... som alltid ska vara värst, enligt UltraFredrik....)

 
Efter ca 2 mil kom den första punkan, efter 3 mil kom den andra och då även ösregnet....När vi kom fram till vårt cykelgarage vid Finjasjön var vi som 12 dränkta katter. Men det gjorde ju inget eftersom vädret har absolut ingen betydelse när man springer!
Ett snabbt ombyte till löparskor och sedan gav vi oss ut på den fina leden runt Finjasjön.
Efter ca 2 kilometer kom det första fallet. Sedan var det väl en tre, fyra till som synade marken på nära håll. Inga skador som tur var! Efter ca 5 kilometer blev jag och en till attackerade av jordgetingar. Jag fick inte mindre än 4 stick runt anklarna. Satan vad ont det gör att bli stucken av jordgetingar! Jag fick slå bort dom små monstren eftersom dom hade satt fast sig i mina strumpor. Otäcka varelser...

Efter 19 km i löparskorna hoppade vi i dom våta cykelskorna igen och trampade över Nävlingeåsen och hem igen.

Tack Fredrik för att du tog initiativet och hade fixat det så bra med cykelgaraget m.m. Och tack till alla som kom och gjorde det till en riktigt rolig söndagsträning!

1 kommentar:

  1. Otroligt att vi blev så många men väldigt roligt. Vi får väl göra om det helt enkelt. Jag brukar få höra att "du ger dej inte" eller "du fortsätter väl en runda till när vi andra inte orkar mer" så det va rätt så skönt att själv få säga nåt liknande. Jag hade gärna fortsatt faktiskt men cyklingen tog hårt på mina ben och dom va lite slitna (är ju ingen cyklist). Känns trots allt skönt att man är i gott sällskap när det gäller "du ska alltid va värst", ha det bra så hörs vi.

    SvaraRadera