fredag 6 juni 2014

Tramseri och hypokondri

Just nu har jag en släng av pollenallergi, lite reumatisk ledvärk, muskelatrofi, kanske till och med en lunginflammation eller möjligen sorkfeber..... Men mest av allt (och alldeles säkert) lider jag av Hypokondri!
Jo, så här två dagar innan Sövde HalvIronman är jag allt annat än kaxig. Jag är så klen så det är bedrövligt och träningseffekterna finns säkert inte kvar, och jag är inte ens riktigt säker på om jag kan crawla längre.
Jorå så att.... Skäms för att erkänna det men så funkar mitt huvud inför nåt stort och långt. Mental träning, visualisering, positiva tankar funkar inte för jag har likförbannat ont överallt.. Bedrövligt, tramsigt och urbota dumt på min blygsamma prestationsnivå!
 
Apropå förberedelser så är ju det här med kolhydrater ett hett ämne. Ska man kolhydratladda eller inte...? Jag gör det inte! Jag har gjort det inför ett par Lidingölopp och effekterna jag har fått av det är en känsla av svullnad och tunga ben. Nej några extra kilo behöver jag inte...Ingen regelrätt Kolhydratuppladdning för min del....
 
Men imorgon blir det extra av allt och troligen blodkorv och bacon till lunch. Det har kommit att bli min favoriträtt inför en tävling! Sedan ska jag bara bli frisk från alla mina farsoter....sen kööööör vi så det ryker på Halvan i Sövde på söndag!
 
 
(HalvIronman = 1900 m simning, 9 mil cykling, 21,150 löpning)
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar