måndag 2 juni 2014

Haj på daj

Det är bra att stöta på motstånd under träning. Det ger bra mental förberedelse när det väl gäller. Har man tränat under svåra förhållande så kan det bara bli bättre..förhoppningsvis...
Idag har jag och Järnviljan simmat i havet för första gången detta året. Det hav vi simmar i är ofta svinkallt och strömt och skulle man, för en gångs skull, ha behaglig vattentemp så är det pålandsvind och höga vågor. Idag var det ca 17 grader, pålandsvind och vågor som nästan gjorde att man blev sjösjuk när man åkte med vågorna upp och ned.
Men trots att det är svårare att simma i havet så är det roligare än i sjön. Det är lite mer exotiskt och oftast något spännande under ytan att titta på.

 
 
I år startar jag med SuperSara i SwimRun tävlingen Kustjagaren. I sista sekund blev det klart att vi ställer upp med ett lag i damklassen. Det ska bli kul men jag kommer att sakna Lotta "Järnviljan", min gode vän och kommande parhäst i ÖtillÖ. Men jag vet att hon kommer att tänka på mig den 28 juni när hon sitter på någon flott uteservering i Italien och sippar på en god öl medans jag kravlar mig fram bland tång, räkor och sill i Blekinges skärgård! Olika falla ödets lotter.... ;-)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar