onsdag 5 februari 2014

200 x 25

Ni som är födda på den tiden som jag, kommer säkert ihåg att det ofta, inför somrarna, stod på mjölkpaketen att man ABSOLUT INTE ska bada inom en timme efter att man har ätit. Då är risken stor att man får kramp och DÖR där i vattnet.....
Jag har aldrig förstått vad som ligger bakom den varningen...? Det är ju betydligt större risk att man ska få kramp om man inte har ätit och druckit som man ska! När jag var liten och vi var på stranden ville man ju helst inte äta för då skulle ju EN HEL TIMME gå åt spillo för ett vattendjur som jag. Jag vet inte om varningen finns kvar fortfarande men jag och Hjärnviljan lever iallafall inte efter den! Igår hade vi nämligen distanssim (en halvmil) på repertoaren och...ja just det....en fikapaus någonstans på mitten. Sedan direkt ner i plurret igen för att avverka 2000 m till (och inte någon tillstymmelse av krampkänning).
Som simmare är vi lite blygsamma av oss(trots att vi ibland försöker skrämma bort en och annan bröstsimmare från ensambanorna)! När vi fick frågan av badvakten om vi skulle simma snabbt och om vi var simmare.... Svarade vi; "-Näää .... men vill bli det när vi blir stora.... " :-). Han tyckte iallafall att vi såg proffsiga ut (alltså detta var innan vi gled ner i vattnet :-).
Trots att vi nog vet att de allra flesta som tränar simning kanske inte ser någon större vinst med att simma så långt som vi gjorde igår. Man bör hellre simma intervaller så man kan förbättra tekniken. Men vi behövde en halvmil i "två sträck" igår. Iallafall för våra huvud inför 10 km simning på ÖtillÖ.....

Vi kan crawla...vi kan simma långt....vi kan snyta oss i vattnet....!!!
Vi kommer att kunna ta oss fram i Stockholms Skärgård den 1 september som två graciösa barbamammor iklädda våtdräkt, simglasögon dolmar och paddlar.
ÖtillÖ, lag HelRent kommer att vara redo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar