fredag 27 september 2013

Det här känns helt fel....

Jag har ju suttit på tåget på väg till Stockholm just den här fredagen de senaste sju åren, och det gör jag inte idag! För det är ju Lidingöloppet imorgon!! Och jag ska inte vara med :-( . Trist, men ändå ett eget beslut. Det går inte att vara med på allt...
Däremot slog det mig för någon vecka sedan att jag i vintras ställde klockan tidigt för att få en startplats till Vasaloppet 2014. Man kan undra hur många som gjorde som jag....Köpte en startplats utan riktigt ha planerat det...
Men jag har startplatsen kvar, ännu iallafall....Och rullskidorna finns någonstans. Men frågan är var?
Samtidigt som jag tänker att "jag struntar i det" så hade det varit roligt att köra. Förra Vasan (2012) var ju en katastrof eftersom jag skadade foten 2 månader innan start och kunde varken löpträna eller köra skidor. Jag genomförde vasaloppet ändå, eftersom vi hade planerat in en veckas semester i Sälen efter vasaloppet. Och det var i och för sig 9 roliga mil men resultatet kunde varit bättre om jag hade kunnat träna som jag hade planerat. Vi får väl se hur jag gör...Om vintern ger bra förutsättningar för skidor så kanske jag kör.

Växjö Marathon är i alla fall inplanerat och bestämt! Den 19/10 ska jag springa 8 varv runt växjösjön! Det kommer att vara skönt att bara behöva packa väskan med ett par löparskor och slippa ha tre olika grenar att hålla reda på ;-)

Och till Er som ska springa Lidingöloppet imorgon kan jag bara säga att det kommer att vara för jäkla jobbigt, fruktansvärt backigt och alldeles...... alldeles.................underbart!!
LYCKA TILL!

2 kommentarer:

  1. Vet inte om mina känslor är exakt de samma men jag hade tänkt springa mitt första LL sedan 1995 men hoppade av buss/hotell för 5-6 veckor sedan o hade då tänkt åka med Björnstorp :-( Jag har oxå fantastiska minnen därifrån :-) Det låter ju trevligt o spännande med Växjö Marathon o jag håller tummarna för dig!!

    SvaraRadera
  2. Vad synd att det inte blev LL för dig. Men ibland går det bara bara inte ihop sig....Hoppas du har nåt annat roligt framför dig!
    Tack för dina tummar!

    SvaraRadera