torsdag 5 september 2013

Anders Gyhlenius, DU är min idol

Jag får sluta titta på SVT:s En svensk klassiker....jag sitter och bölar framför TV:n varje måndagkväll. Inte över programmet i sig, utan över att jag blir så rörd av denna otroligt livsglada och positiva människa som Anders Gyhlenius verkar vara! Vilken glädjespridare och kämpe! Med cancersjukdom och under tuff behandling genomför han alla fyra loppen som ingår i en Svensk Klassiker. Han gjort det många gånger förut men nu kämpar han mot sjukdomen och han är så lycklig över att han fortfarande klarar av att genomföra klassikern. När han går i mål beskriver han glädje blandat med vemod och sorg eftersom han inser att det kanske är sista gången han passerar just den mållinjen.
Jag hoppas innerligt att Anders Gyhlenius står på startlinjerna i Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimmet och Lidingöloppet även 2014.


Artikel om Anders Gyhlenius

4 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med. Satt igår kväll och kollade igenom alla 5 avsnitten på raken. Tänk om alla kunde ha samma inställning som Anders!!

    Kommer nog kolla på avsnitten en gång till :)

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå kollat en del på programmet o känner med starkt för Anders, otroligt att kunna kämpa så o vara så positiv i sina kommentarer även om han säkert har sina mörka stunder men de visar han ju inte.

    Du frågade ju mig om jag hade haft ont under loppet i lördags o jag nämnde ju inte då att jag är diabetiker, hade insulinpumpen på mig i lördags o fick nog lite för mycket insulin trots att jag sänkt dosen. Vill o brukar helst ta av denna när jag tränar/tävlar men sjukvården tycker man måste ha den på om man är aktiv i mer än en timme så jag håller på att testar, ibland med o ibland utan :-)

    Grattis till din 3:e plats I Veberöd!

    SvaraRadera
  3. Okey, då förstår jag. Extra viktigt att lyssna på kroppen förstås. Det är en imponerande kroppskontroll som idrottande diabetiker verkar besitta!

    SvaraRadera
  4. Fantastisk man och vilka fina dikter han skriver!!

    SvaraRadera