söndag 18 augusti 2013

Åkband till en annorlunda karusell...

 
Nu, äntligen, är jag en IRONMAN! Jag passerade mållinjen, rörd till tårar, strax innan klockan 19 igårkväll. Det har varit ett dygn av total euofori efter att ha klarat utmaningen och att ha gjort det på en tid som även min garminklocka lyckades överleva. "Runner´s high" börjar nu lägga sig i samma takt som muskelvärken tilltar.
 
.



 
Medaljen, som tog mig 11 timmar 53 minuter 43 sekunder att erövra
 
Detta har varit en helg som jag aldrig kommer att glömma. Att vi 4 Ironladies har varit i Kalmar tillsammans har gjort att upplevelsen har varit extra speciell och rolig. I all nervositet och med allt som ska hållas reda på inför ett sånt här långt race har vi peppat varandra, skällt på varandra, väntat på varandra, hjälpt varandra, kramat varandra och torkat varandras spyor....


Delar några bilder från mitt race tills jag får orkar skriva lite om det.....


Yrvaken kl 06:30. Redo för start i ett 19 gradigt vatten i Kalmarsund
 
Färjestaden efter ca 2 mil
 
 
 


Att få träffa dessa godingarna i mål var lika stort som att få medaljen!

Ironladies

Just nu orkar jag inte skriva någon utförligare Racerapport. Men jag kan varmt rekommendera alla som vill åka med på en resa som består av hårt långt arbete, svett, smärta, tårar och en enorm glädje och en upplevelse utöver det vanliga. KÖP ett åkband till IRONMAN 2014 (Och gör det imorgon för då öppnar anmälan!!)




Fortsättning följer ....

2 kommentarer:

  1. Häftigt att få se lite av din dag i bilder :-) Ser fram emot att få läsa resten! Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Hoppas att läsningen kan inspirera andra att förstå att "nothing is impossible!"

    SvaraRadera