söndag 23 juni 2013

Inte ett enda ludet ben så långt ögat kan nå :-)

För nu, efter ett antal månader, med intensiv cykelträning och även ett och annat cykellopp har jag gjort vissa iakttagelser bland cykelfolket ;-). Riktiga cyklister rakar benen (oavsett kön!)! Jag har ännu inte förstått varför, men det är kanske av samma anledning som kvinnor envisas med att ta bort detta fjun....en dag ska jag ta mod till mig och fråga någon riktig cyklist! Jag är ju född nyfiken.....
Dagens cykelträning har utförts tillsammans med Åhus CK som jag för övrigt har blivit medlem i. Mycket trevligt och lätt att komma in i gemenskapen. Idag var det distanspass på schemat och vi var många. Säkert 12-13 stycken. Efter den obligatoriska fikan, efter 8,5 mil, var det närmsta vägen hem för klungan och för mig betydde det några extra mil ensamcykling upp på åsen. Idag landade distansmätaren på 13,6 mil och det känns bra! Kanske är det en mening med tån i alla fall. Den pajade tån tvingar mig att "bara"cykelträna ...


 
Försöker att spjäla upp den lille stackaren mot granntån och visst är det mycket bättre, men löpträna finns inte på världskartan. Men jag är hoppfull....om 5 dagar ska jag springa Swim and Run i Blekinges skärgård. Och visst låter benämningen "Swim and Run" som en lekgrupp i simskolan....ungefär som "Plask och lek". Men det kommer inte att bli någon barnlek!! Med tanke på att den dubbla distansen "Från Ö till Ö" räknas som en tuffare tävling än Ironman så kommer denna lite mer blygsamma distansen ändå bli stentuff för oss. Frågan är bara vad vi ska ha kartan till.......?

Jag testade mina nya 2XU triathlontights för första gången på cykelpasset idag. Det var ingen bra idé! Den nya fina vita sadeln är inte vit längre.....tightsen skulle uppenbarligen behövt åka en runda i tvättmaskinen innan dom användes mot en vit skinnsadel......eller mot människoskinn också för den delen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar