söndag 16 juni 2013

Har jag tagit mig vatten över huvudet??

Nu är det 2 veckor tills jag och Lotta Järnviljan ska starta i Kustjagaren. Vilket lag vi kommer att ha! Lotta i dubbel bemärkelse!
Men nu är det mycket att tänka på! Vi måste ha vars en camelback (ryggsäck) med vätska, visselpipor och vattentätt fodral till förband etc. Och vi ska kunna simma med allt vi har med oss. Vilka skor kan man simma med? Känns inte som FiveFingers är något alternativ för mig eftersom jag aldrig har tränat med såna! Det är ju trots allt 26 km som vi ska förflytta oss på land. Men annars hade nog ett par FiveFingers för terränglöpning varit perfekta att simma och springa i om jag bara visste att benen tålde det. Det är tillåtet att ha olika hjälpmedel vid simningen som till exempel paddlar, dolme och snorkel men allt ska bäras under löpningen och det känns som att den obligatoriska våtdräkten kommer att vara tillräckligt jobbig att springa i. Vi ska ut och testsimma med skor och camelback i sjön så får vi väl bestämma vilken utrustning vi ska ha efter det.
Sen är det ju det här med karta och kompass..... Banan ska vara snitslad men man ska ändå ha karta??! Jag gissar att man kanske ganska lätt kan simma "ur kurs" och komma upp på andra ställen än där den tänkta banan är lagd. Så karta och kompass är väl till för att hitta rutten igen gissar jag. Jag är inte särskilt bra på att orientera men det kan väl inte va så svårt... Vi är ju två lottor som får slå våra kloka huvuden ihop......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar