måndag 27 maj 2013

När du får oväntat besök...

 
Det var oväntat att hönsen kom ända upp till trappan! Hade dörren varit öppen hade jag nog mött dom i hallen! Dom tyckte väl att det dröjde innan matleverensen kom! Eller så kände dom inte för att vara med på kattens lek, som går ut på att katten springer det fortaste den kan rakt in i hönsflocken så att fjädrarna yr...... 
 
Apropå fjädrar så har vi en tupp som ser ut som om den har åkt några varv i torktumlaren...
Ruggugglan är chef i hönsgården!
 
På lördag går Stockholm Marathon. Och jag ska inte vara med i år heller! Nej, jag ska vara hemma och tycka synd om mig själv för att jag inte är där och istället får jag se alla andra på TV:n som får uppleva denna löparfest....
Men jag tror att det ändå är bra för det betyder att denna veckan är öppen för mycket träning för min del!
Nästa söndag är det ju dags för Sövde ½IronMan ! Det kommer att vara superbra träning för det som komma skall i augusti! Det ska bli roligt att få jämföra känslan med hur det kändes förra året. Och på söndag har jag INTE en två veckor gammal mara i benen som jag hade förra året! Så om det inte blåser kraftig motvind i alla 4 väderstrecken så ska jag väl ändå kunna "snitta" cykelhastighet på minst 30 km/h. Annars blir jag galen!!!
Och löpningen...ja den går bra men den bedrivs allt som oftast nu för tiden med cykeltrötta ben...När jag är ute och springer på tunga långpass så brukar jag tänka positiva tankar som att "-jag har iallafall inte ont någonstans, jag har bara ovanligt tunga ben!!"  
Det gäller att hitta det som är bra och inte lägga energi på det som är dåligt!
 
När det gäller simningen så ligger jag i startgroparna för att träna i öppet vatten med våtdräkten. Den närmsta sjön häromkring bör väl hålla en temp på 16-17 grader och det ska väl vara badbart...Det kommer att bli ännu en ny erfarenhet för förra sommaren sist jag simmade med våtdräkten så kunde jag knappast crawla. Nu crawlar jag ganska obehindrat utan våtdräkt i bassäng. Jag försöker att lära mig teorin bakom "Total Immersion" vilket vad jag har förstått är en simfilosofi/teknik där man simmar med minsta möjliga energi och med så lite vattenmotstånd som möjligt.
Se på filmen här nedan! Tänk att något som ser så enkelt ut kan vara så svårt....
 
                                            
 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar