lördag 4 maj 2013

Jag funkar som funktionär idag

Idag är det en riktig löpardag! Det är dax för Humlestafetten och vill man inte springa det, kan man åka till Helsingborg och springa SpringTime. Och för dom som vill ha lite hinder på löparbanan kan man åka till Malmö och vara med i Toughest. Så nog är det väl lite synd om mig när jag inte ska vara med på något av det här idag!? Nej, för idag är det "PayBack time" för mig! Jag ska vara funktionär på Humlestafetten och det känns hur konstigt som helst att inte vara "i" denna roliga stafett utan vid sidan om.
Jag kommer att vara tidtagare på sträcka 4 mellan Humletorkan och Vånga. Och det känns faktiskt ganska nervöst för jag vet hur viktigt det är och hur besviken man blir om ens sträcktid inte stämmer. Men jag lovar, jag ska göra mitt bästa!!
 De vackraste 2 sträckorna på hela stafetten är definitivt dom mellan Humletorkan-Vånga-Barum. Så Ni som ska springa där kan vara riktigt nöjda! Det står att Sträcka 4 är den tuffaste sträckan, men i år har dom kortat ner den och jag har ändå aldrig riktigt hållit med om det. Även om sträckan börjar med en ganska lång stigning på landsvägen så går det ganska mycket nerför efter det.

Jag önskar ALLA som ska springa något lopp idag: LYCKA TILL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar