söndag 5 maj 2013

Cykelträning


Idag har jag äntligen kommit iväg för att cykla med Åhus CK. Jag lastade cykeln på bilen i morse istället för att cykla de två milen till Åhus. Jag ville ju liksom inte komma dit och vara slutkörd, eftersom jag, med min min cykelotur, säkerligen hade haft kraftig motvind hela vägen dit ;-) Lite nervös var jag allt och där var säkert 20-25 cyklister där när jag anlände i morse Dom såg ut som superproffs allihopa! Till saken hör att det var ett helt gäng cyklister som befann sig på träningsläger på Åhus Strand Hotel. Dom skulle också följa med på dagens distanspass. Nästan genast, när jag kom, var det en väldigt schysst tjej i klubben som insåg att det var jag som var gröngölingen och hon förbarmade sig över mig. TACK tack....vad härligt det var att känna sig så omhändertagen och välkommen!
Så småningom kom fler cyklister och när vi gav oss av, så var vi nog 30-40 stycken fördelade på tre grupper. Jag anslöt till "mittengruppen" som skulle hålla ca 27 km/h fart. Det var verkligen supertrevligt och väldigt lättcyklat! Vilken otrolig skillnad det är att cykla i klunga! Jag är ju van att "kriga" själv så jag tyckte att jag "åkte" cykel i flera mil.... Men jag fick min beskärda del....I motvinden efter ca 8 mil låg jag längst fram..... och vägrade ge mig!
Jag tror att träna med en klubb kan ge mig en ny dimension av cyklingen. Även om jag fortfarande helst vill träna hårt när jag väl tränar och fika när jag är nyduschad så kan jag helt klart göra en kompromiss.....Distanspassen på cykeln blir ju helt klart mycket roligare när man är flera stycken som kan hjälpas åt och en fikapaus är ju helt klart ett välkommet inslag på långpassen!



Mellan Barum och Vånga med utsikt över Ivösjön

Så Tack Åhus CK för idag och......I´ll be back

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar