måndag 29 april 2013

Dagen efter och två dagar före!

Förkylningen och halssmärtan som jag kände igår morse innan starten i Klippan Duathlon är som bortblåst! Det är väl konstigt att man faktiskt kan bli bättre av att ge kroppen ytterligare lite hårt arbete, när den egentligen har fullt upp att bekämpa ett virus. Jag brukar säga att man ska lyssna på kroppen men, i ärlighetens namn, kan man inte lyssna alldeles för noga.....för då är det lätt att det inte blir någon träning alls...
Så idag,en dag efter den roliga Duathlontävlingen, känner jag mig ganska pigg och fortfarande upprymd. Nu ska jag vila mig i form till 1:a Maj.

Här följer några bilder från Klippan Duathlon igår:
En taggad kvartett innan start!


Lotta-Järnviljan



Löpmomentet











Inne för växling från löpning till cykling. Lägg märke till det fina cykelstödet som Bästa Ola hade fixat till alla oss tjejer. Det är också han som stod för fotografering och all annan tänkbar markservice denna dag.
På väg in för växling nr 2. 5 km löpning kvar.

Bodil ute på den mysiga löprundan (om än backiga...)

Trötta och glada i mål!



Både jag och Lotta hamnade på pallen! Eller jag menar bänken....
.




Vad händer den 1:a maj då? Jo, Växjöloppet förstås. För inte kan man väl missa denna mysiga halvmara! Så då styr vi kosan norrut och springer in, istället för sjunger in, Sköna Maj!


3 kommentarer:

  1. Ett jättestort grattis till förstaplatsen!! Och lycka till i Växjö :-)
    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Tack Madde! (en liten hemlighet bara.... Vi var så få i klassen att det hade varit lika lätt att komma sist ;-) . Hoppas du inte plågas allt för mycket av allergin utan kan träna på så som du har tänkt dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Fan va jag blir impad av dig kvinna. Hela tiden. Du e så duktig! Min bästaste granne! Kram

    SvaraRadera