onsdag 6 februari 2013

Vabruari

Februari är tydligen den månad som vi svenskar är hemma mest för egen sjukdom eller för vård av barn (VAB). Inte konstigt att man just nu känner sig som en urlakad sill med en ytterst obekväm kastrull på huvudet som skaver och trycker hela tiden.....! Jag kontrollerade faktiskt mitt blodtryck häromdagen (bara för säkerhetsskull, så man inte plötsligt har fått högt blodtryck och därav huvudvärk), men nej det var normalt, Tack o lov.
Så det är väl såklart bara ett banalt virus som cirkulerar ovanför mitt huvud och som väntar på ett tillfälle att anfalla mig ordentligt. OM viruset lyckas fånga mig så kan jag slå vad om att det gör det när jag lägger in några dagars vila från träningen. Det är precis som att även immunförsvaret tar rast när man vilar från träningen och då är det ju ett ypperligt tillfälle för viruset att anfalla och få fäste.
Slutsatsen av detta resonemangen måste vara: Vila inte i Vabruari.....

Förkylningsvirus!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar