tisdag 22 januari 2013

Vad var detta bra för?

Det frågade jag mig under mitt löparpass i förmiddags när nordanvinden låg rakt mot mig med snö som kändes som hagel i ansiktet och underlaget var bitvis drivor av snö. Är verkligen alla pass bättre än inget pass.....? I vilket fall som är det bara att konstatera att alla pass iallafall inte alltid är bra för samma saker. Dagens pass i snöyran var nog inte till någon annan nytta än för "pannbenet". Men "pannbenspassen" ska man inte förakta! Dom är Guld värda sen när man ställs på pottkanten och allt är jobbigt, smärtsamt och motigt.


Någon som inte hade samma inställning som jag var katten. För när jag kom hem lagom snöig och svettig möttes jag av denna latmasken:
Katten hade inte rört sig ur fläcken under tiden jag var ute. Kände faktiskt att katten nog tog det skönaste beslutet denna blåsiga vinterdag....

Icebugsen är faktiskt bättre än vad jag först tyckte. Nu har det varit ett underlag i flera veckor som dom dubbade skorna passar perfekt på. Hårt packad snö eller is är definitivt inget problem med Icebugsen. Så kanske var dom ändå värda att köpa , trots att jag tror att man hade kunnat åstadkomma samma sak om man hade köpt ett set med dubb och skruvat dom i ett par bättre begagnade löparskor som ändå bara ligger och skräpar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar