söndag 23 september 2012

Platt som en pannkaka

Den sista deltävlingen i den Skånska klassikern är nu avklarad och det var en otroligt platt halvmara som Skanör-Falsterbo bjöd på igår. Jag tror att vägbulorna i villakvarteren var de största höjdskillnaderna på hela banan! Detta innebar ju såklart att det var en väldigt lättsprungen bana.
Start- och mål på Ryttarstadion i Skanör

Eftersom Lidingöloppet står för dörren nästa lördag så hade jag tänkt att jag skulle ta mig runt denna halvmaran utan att komma i mål som en urvriden disklase. När starten hade gått fick jag sällskap av en löpare som jag tidigare har sprungit relativt jämt med. Plötsligt hade jag 10 kilometer bakom mig och det kändes som jag precis hade börjat!! Otroligt vad lite sällskap och löparsnack kan förvilla tröttheten!! Eftersom benen var så lätta så tänkte jag att det är lika bra att pinna på. Onödigt att slå av på tempot när det kändes så bra, jag kunde ju alltid "växla ner" lite senare i loppet. Men jag behövde aldrig växla ner. Krafterna höll hela vägen. Sista kilometern gick fortast av dom alla. KNÄPPT, eller hur! Slittiden, eller jag menar sluttiden blev 1,36,46.....

Så då var man en Skånsk Klassiker. Det kostade mig väl en dryg tusenlapp och jag ger mig sjutton på att det kostar mig ytterligare ett par hundra för att kunna hänga upp någon form av bevis på det! Men kul var det!

Göingerundan 150 km cykling
S71 Open Water 1500 m simning
Skanör-Falsterbo runt Eko ½ Maran löpning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar