fredag 28 september 2012

Jag vill hålla tiden!

Nu är det dags för Lidingöloppet för 7:e året i rad! Stumheten i vaderna efter lördagens halvmara har äntligen släppt. Jag var lite orolig ett tag att jag hade äventyrat min målsättning med LL genom att springa Skanör-falsterbo Runt bara en vecka innan. Inte bara genom att kanske inte hinna med att återhämta mig utan även att dra på mig någon höstförkylning. Efter sådana lite längre kraftansträngningar är man ju som en öppen bok för alla virus! Men Ingefäradrycken har fungerat så här långt!
Min målsättning?? Ja, det är ju silvertiden såklart! Under 2,38! I mitt huvud är det en transportsträcka fram till 15 kilometer och sen börjar Lidingöloppet. Då gäller det att man har tillräckligt med krafter kvar att hålla fart i den andra mycket tuffare delen av loppet. Puhhh.... Nu blev jag nervös....
Det är väldigt smickrande (läs toknervöst!!) att alla gissade tider ligger under 3,38!
(Det låter som att jag är galet fixerad vid tider..... Egentligen tycker jag att det viktigaste av allt är att ha roligt, men visst blir extra kul om medaljen blir silvrig :-)
2,28,01
2,34,12
2,36,28
2,37,40
2,36,40
2,35,15
2,36,45
2,34,30
2,33,48
2,34,47
Min gissning är 2,35,47 ( men jag är utom tävlan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar