måndag 24 september 2012

"-Det är ingen fara.....

.....DRICK Ingefära!!" Säger min vän "Järnviljan". Bra mot det mesta!! Bra för matsmältningen, botar illamående, förkylningar, innehåller massor med antioxidanter och är en verklig vitaminbomb! Det finns fler påstådda effekter men ovanstående gjorde mig nyfiken! Så igår kokade jag denna häxdryck helt enligt "Järnviljans" instruktioner.
Jag tog ca 5 cm ingefära i 1 liter vatten som kokas i en timme. Efter det ska ingefära rötterna silas bort och sedan är det färdigt att avnjutas! Eller njae.....njutas och njutas.....Det smakar i ärlighetens namn fär j-kligt! Jag var tvungen att få receptet bekräftat igen. Kanske hade jag gjort fel  för det var verkligen så både hals och mage knöt sig efter intaget av detta minst sagt skarpa avkok. Men, som vanligt, hade Järnviljan lösningen även på detta, så med lite citron och honung i, så var det drickbart.

Med denna Coctail ska jag samla krafter, hålla mig undan från virus och kicka igång kropp och knopp till lördagens Lidingölopp!


Men nu måste jag även göra ett tillkännagivande......
Jag har ju alltid hävdat att apotekets kompressionsstrumpor funkar precis lika bra som de dyra sportmärkenas alternativ men nu har ävan jag trillat dit. Jag har fallit pladask rakt ner i kompressionsträsket!

Jag fick, eller fick och fick.. KÖPTE hem, Nikes långa kompressionstight + 2XU korta underbens "sleeves"  från England härom veckan. Och dom långa kompressiontightsen är otroligt sköna! Det finns bara en liten "hake". Och det är att, allt det man komprimerar på benen har en tendens att komma ut där kompressionen slutar. Det vill säga i navelregionen........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar