onsdag 11 juli 2012

I Wallanders fotspår....

kan man inte vara något annat än RÄDD!! Ja, med tanke på hur ohyggligt många mord det begås i Ystad med omnejd...... :-)

Men...Om nu någon skulle försvinna och hittas mördad efter starten gått i Ystads eget Stadslopp så vet man att Kurt Wallander kommer att finna den skyldige!!!
Ja, efter alla dessa otäcka filmer så var det inte att undra på att man snabbt for runt som en galning runt i mysiga gränder och parker i Ystad i gårkväll. I loppet fanns det både bovar (AnnaPanna, Ystads If) och polis (Carina, Ystads If). Dock hade jag dålig koll på vem som jagade vem. Och varje år är det lika spännande att se vad dessa två galenpannor har hittat på för roliga outfits!
Starten på Wallanderloppet sker ute på en gräsplätt för att sedan smalna av till en cykleväg och jösses vad alla for iväg som gaseller när starten gick. Jag har sprungit detta lopp några gånger innan och jag vet att det kommer en ganska kraftig stigning efter en kilometer och där visar det sig vilka som har rusat för snabbt i början. Så mycket riktigt kunde jag lägga en och annan efter mig i resultatlistan istället för att ha dom framför. Att kuta 6 kilometer är en sån där distans att precis när man börjar tänka tankar som; "FY F-NKEN, jag tror jag döööör" så kommer man på att det är ju bara 2 kilometer kvar och då är det bara att bita ihop och trampa på. Vilket man i dom allra flesta fall klarar av.
För min del blev det den bästa tiden någonsin men den sämsta placeringen. Det känns ju såklart kul men egentligen väldigt ointressant för er stackare som läser denna blogg. Jag kommer på mig själv ideligen att mina texter här känns oftast som inget annat än en självgod historia, en klapp på axeln, eller kolla här så duktig jag är......FLÅT....jag vill inte framstå så, därför hoppas jag att någon kan läsa bortom allt detta och tänka: "KAN HON SÅ KAN JAG"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar