söndag 15 juli 2012

Halvan i Sövde

Nu kan jag bocka för ½ IronMan på min "Bucket list" (Bucket list = listan på saker jag ska göra innan jag dör).
Eftersom jag inte orkar skriva någon längre tävlingsberättelse just nu låter jag bilderna tala för sig själva . Men kortfattat kan jag beskriva dagen så här:
Simningen: 19 grader i sjön. Ingen större kraftansträngning men å andra sidan simmar jag ju mest för att inte sjunka.
Cyklingen: Blåsigt, men vinden låg på från sidan större delen av cykelmomentet. Det kunde varit värre. Jag ville verkligen kunnat cykla snabbare. Men det gick INTE!
Löpningen: Åh ..... vad glad jag var när jag äntligen fick ställa cykeln och ge mig ut med apostlahästarna. Det bästa av allt var att ryggen inte var helt katastrofal efter cyklingen! Det tog faktiskt bara 1 kilometer sedan kändes det som vanligt i ryggen. Fötterna tog ca 5 kilometer att tina...


Varvning på stranden



Detta är definitivt ingen aerodynamisk cykelställning! Så en sak är säker! Innan nästa triathlonstrapats ska cykeln pimpas med en tempobåge!
Eller för den delen om det är någon som vill donera en liten fin, lätt, snabb tempocykel med lågprofildäck....?
Nehe...Inte det nej....

Äntligen av cykeln! Nu återstår det roligaste!

Ut på löpmomentet. Nu väntar 21 härliga kilometrar. Här synes lite stelt löpsteg (och rygg). 

Glad över att äntligen få springa


Springer i mål efter 4 varvs löpning


I mål (med sluttiden till höger).


3 kommentarer:

  1. WOW Superwoman!! Grattis till insatsen :-) Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Madde! Du MÅSTE testa Triathlon! Hur kul som helst!! Vad sägs om en löpartur tillsammans någon dag?? Kram

    SvaraRadera
  3. Tror säkert det är kul...men cykla...nej tack!!! Visst kan vi springa ihop någon dag :-) bara du tar det lugnt för det är lite dåligt med andningen just nu så tempot är inte vad det borde vara. Kram

    SvaraRadera