fredag 27 april 2012

Groddarna.

Nu har groddarna stått i fönsterkarmen under tre dagar och blivit sköljda 2 gånger per dag och så här ser det ut nu:
Jag tror att jag eventuellt tog för många frö (det skulle vara 2-3 msk) för det börjar bli trångt i groddboxen. De får stå några dagar till så att alla fröna slår skott.

På träningsfronten är det vila som ligger på schemat. Jag vill ju vara riktigt pigg i benen på tisdag när det är dags för halvmaran i Växjö. Att vila kan vara svårt ibland då man liksom nästan kräver att träna för att annars känns det som att det saknas något. Just nu behöver jag dock djup vila, det vill säga sömn!!! Jag är så trött, så trött.....och jag smygsover så fort jag får en chans....på bussar, i fåtöljer, i barnens sängar osv... Den där magiska träningstriangeln är svår att följa tycker jag. Troligen ligger jag back i "vila" kontot vilket gör sig till känna nu.

ÖKAD TRÄNINGMÄNGD


                                                                              
                                            

                                                 MER VILA                              MER MAT

Om träningen ökas måste de två andra hörnstenarna också ökas. Lättare sagt än gjort, eller hur! Dygnet har ju bara 24 timmar....Triangeln, eller rättare sagt fyrkanten, hade varit lättare att följa om den såg ut så här:

     ÖKAD TRÄNINGSMÄNGD




                                                MER VILA                                 MER MAT



                                                                      MINDRE JOBB!!
                                                                   
Det är bara att konstatera att arbetet inkräktar för mycket på fritiden....  :-)
D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar