måndag 9 april 2012

Äggstra spring i benen idag på annandag påsk!

Idag styrde vi bilen söderut mot Ystad. Det var mycket trafik och många skulle köra till Österlen för att titta på konst. Vi brydde oss dock inte så mycket om konsten utan målet för dagen var Ystadsterrängen. Där skulle vi skulle ge oss på konsten att springa fort.
Som tur var KÖRDE vi inte för fort. För på ditvägen, någonstans vid Benestad, skriker jag högt i bilen: "-AKTA, POLISEN!!!". Sambon, och tillika chauffören, hade tydligen kört här tidigare och sa lugnande "-det är ingen riktig....". Varpå jag tittar mycket oförstående på honom och tänker "Vadå inte riktig....? Är det någon som leker polis???" När vi kommer närmre ser jag en MYCKET BRA uppstoppad bilistskrämma iklädd reflexväst och polismössa med ett laserpistolliknande föremål i handen. Det här var verkligen bra!
Vad får en bilist att lätta på gasen om inte detta?? 


Med bilen tryggt bilen parkerad på Ystads IP var det sedan fri fart som gällde. Helst så hög som möjligt!!  Fotskadan hindrar mig inte ett dugg längre och det är så härligt! Jag sprang 6 kilometer och det blev ett bra fartpass. Rundan gick som vanligt först ut från idrottsplatsen in i sandskogen och sedan tillbaka dom tre sista kilometrarna på strandpromenaden utmed havet. Vinden var som vanligt frisk och mot mig men jag hittade en stor, lång rygg som jag tog skydd bakom. Kubbade in på 24,55 och ja...fortfarande går det snabbare än nånsin trots min respektingivande ålder....  ;-).

På hemvägen stannade vi på det mysiga Caféet Madame Blå i Skånes Tranås, som för övrigt min ENPC kollega driver som sitt fritidsföretag. De har fantastiskt fina salamimackor på hembakat grovt bröd!! Tyvärr ska hon sälja och Påsken i år blir hennes sista caféhelg. Så tyvärr var jag lite för sent ute med den reklamen....

Jag kan avslöja att på hemvägen mötte vi den RIKTIGA konstapeln......dock slapp vi träffa denne öga mot öga.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar