måndag 12 mars 2012

Medelmåtta

Det bästa med att vara en enkel motionär och medelmåtta som jag, är att man aldrig behöver fundera på att lägga av. Man kan nog hålla denna lite lagom "må bra-träningsmängden" livet ut. För det är just vad det är. Jag mår BRA av att träna. Jag började spekulera i detta ämnet då jag hörde på radion att den duktiga skidskytten Helena Ekholm skulle sluta efter denna säsongen. Min första tanke var : "åh nej vad tråkigt för henne, stackare, varför lägger hon av nu? vad tvingar henne att sluta?" Vid närmare eftertanke så måste det såklart vara ett enormt tufft heltidsarbete att vara elitidrottare på den nivån. Jag tror att träningsglädjen till stor del kan försvinna när man måste pressa kroppen så till den milda grad för att kunna prestera på den nivån. Så nu kommer kanske Helena Ekholm kunna hålla sin träning på en normal "må bra-nivå"
Nu ska ju inte jag (som den sekundjägare jag egentligen är.....) sticka under stolen med att det ju såklart är toppenroligt att prestera bra personliga resultat men för egen del så måste det vara till ett rimligt pris.
Så den springande punkten för detta inlägget är naturligtvis:
Spring kort, spring långt, spring sakta, spring fort och det viktigaste av allt SPRING FÖR LIVET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar