fredag 2 mars 2012

Hon gliiiider in i mååååål....

Tankarna i mitt huvud på dagarna (och nätterna!?) just nu består av valla, klister, långkalsonger på eller av? vantar, bakhalt, trångt, ramla i nerförsbackar, köra in i andra som har ramlat, sjukvårdstältet (gud förbjude!) plus ALLT annat som jag oroar mig inför söndagens vasalopp.
Jag tänker göra som jag gjorde inför förra årets Öppet Spår, dvs gå helt och hållet på SkiGo:s vallatips. Det kommer att bli kallt på morgonen 13-15 minusgrader och varmare upp mot dagen. Skillnaden från förra året är att det kommer att vara is i spåren eftersom det har töat hela veckan. Så det blir KLISTERVALLA. 
Blått klister som grund, sedan lila och på det 5-6 lager blå (fluor!) burk på toppen.
Hur jag ska få på burkvalla ovanpå klistret är fortfarande en gåta. Så det blir spännande på lördag kväll när den sista touchen ska på!
Fy sjutton vad det kommer att gå fort i nedförsbackarna....och det kommer att vara hårt att ramla på!! Och det kommer att bli sååå roligt!!
Fortsättning följer......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar