söndag 12 februari 2012

Degebergas alper

Idag har det snöat ymnigt och vi har åkt pulka i Degebergas egna alper, även kallade Zell an snö. Det är ett perfekt ställe för pulkåkning. Där finns det backar för allas smaker och önskemål. Branta, långa, flacka, raviner och backar med eller utan hopp. 


Vem har sagt att skåne är platt?

L

Noa förgyllde vår matsäck med nybakade muffins. Han är en riktig hejare på att baka. Och det han bakar blir onödigt (:-) gott tycker jag. Idag gjorde han Choklad-Havremuffins. De smakade inte som Muffins utan snarare som en blandning av Havrekaka och Chokladboll. Grymt goda!

Receptet hittar ni HÄR.

Min fot har jag behandlat med ytterligare en Voltarenkur fredag, lördag och söndag. Ikväll känns det så pass bra i foten att jag har börjat kolla runt lite på skidspår.se. Men jag vet också att det är lätt att "luras" av att bli smärtfri av Voltaren och göra felet att börja träna för tidigt. Det är dock väldigt frestande att åka till Skepparslövs golfbana och kolla om tekniken från förra året finns någonstans i ryggmärgen. Rullskidtekniken fanns ju där och jag hoppas innerligt att något sitter kvar även när det gäller laggarna.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar