tisdag 14 februari 2012

480 kronor fattigare

Igår var det en fantastisk vinterdag och foten kändes bättre så jag bestämde mig för att testa skidorna. Kanske lite dumdristigt men jag var helt enkelt tvungen att testa hur foten klarade skidorna. Dom första kilometrarna kändes så pass bra att jag tänkte att 'idag ska jag skrapa ihop 3 mil här'. Några kilometrar senare var detta bara en önsketanke och det var tur att det var lite avstånd till de andra skidlöparna för de ramsorna jag svor var nämligen inte lämpliga till någon annans öron. Efter 10 kilometer var det slut. Ledsen och uppgiven gav jag mig hemåt och tyckte allmänt synd om mig själv....Men efter några timmar hade jag bestämt mig för att söka hjälp en gång till. Jag vet ju andra som har haft god effekt av laserbehandling, så jag tänkte ge det en chans (ja, inte bara chans utan även mina pengar). Ett telefonsamtal senare hade hoppet tänts igen! När jag sa att han hade 3 veckor på sig, så sa han nämligen: 'ja, men det ska nog inte vara några problem, kom hit imorgon så ska vi testa laserbehandling'. Så idag har jag fått min första behandling. Nästa behandling är på torsdag och jag är hoppfull....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar