onsdag 4 januari 2012

Världens bästa träningsällskap

 Jag är nämligen priviligerad med barn som fortfarande tycker det är roligt att vara med mig. Och att få njuta av sina barns sällskap när man kör träningpass på cykeltrainern gör att tristessfaktorn går från 100 till 0 direkt! Så det som i vanliga fall är väldigt enformigt och uttråkande blev ikväll en förevisning av Linns egen minneslåda. Det blev en kavalkad av hennes första års skolböcker och egenhändigt skrivna berättelser. Sedan fick jag också hjälp med att växla upp och ner på cykeln när jag körde en minuters intervaller med ca 120 kadens. Sedan var hon inte heller sen med att peppa.....Så här lät hon: KÖÖÖÖÖÖR....FORTARE.....FORTARE......KOM IGEN......ÅHHH VAD SAKTA DET GÅR.....KÖÖÖÖR
I vilofaserna torkade hon svetten från min panna och passade även på att stryka en och annan kökshandduk. Hon är hård...men rättvis..min lilla tös

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar