tisdag 20 december 2011

W-kur

Ikväll har vi bakat Saffransbiscotti. Det är fina skorpor som är lika goda om två veckor som dom är idag (fast om två veckor är dom slut!) och de passar utmärkt både till glöggen och kaffet. Istället för att ge bort en julblomma brukar jag ge bort något jag själv har gjort. Till exempel en påse hemmagjorda skorpor, en burk inlagd sill eller varför inte en strut med hemmagjord Fudge.


Recept på Saffransbiscotti hittar du HÄR!

Nu väntar några dagars ledighet och jag börjar äntligen känna mig piggare. Ryggen har varit en plåga i ett par veckor och jag har även haft lite känningar ner i mitt vänstra ben. Jag tror att det möjligen är lite Ischias. Men efter en tvådagarskur med "W" är det mycket bättre och nu ska träningen snart sättas igång igen för fullt. Härligt....Det börjar nämligen bli jobbigt att vara svartsjuk på de som kan springa ut i vintermörkret medans jag får sitta inne vid spisen hos bocken och pepparkakegrisen...... 


W-kur = Vila + Voltaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar