torsdag 29 december 2011

På jakt....

Idag har jag äntligen kunnat rasta apostlahästarna (dvs jag har sprungit!) i skogen. Det var sköööönt! Dock lite oroväckande när skogen var full av skjutglada jägare. Men jag hade reflexvästen på och jag frågade en av de jag sprang förbi om det var okey att fortsätta. Jag kunde inte låta bli att småle till hjortarnas fördel när jag efter ca 7 kilometer och 7-8 jägare senare mötte tre hjortar som sprang på helt motsatt håll än där jägarna befann sig.
3-0 till hjortarna!
På mina långpass brukar jag lyssna på radiodokumentärer istället för att ha musik i öronen. Och idag var det dags för en dokumentär som jag har sett fram emot att lyssna på. Jag kan rekommendera den varmt. Den heter "Spring för livet" och handlar om en kille som fick diagnosen MS när han var 31 år och har efter det böjat löpträna. Att lyssna på den ger lite perspektiv på tillvaron och när jag tränade idag var jag helt nöjd med att överhuvudtaget kunna springa!
Du kan lyssna på programmet HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar