söndag 18 september 2011

Jag har problem....

Jag är nämligen ständigt hungrig. Och jag känner mig mycket sällan riktigt riktigt mätt. Detta gör att jag tänker väldigt ofta på mat.....Jag har läst många kostråd och framförallt de som inriktar sig till dom som tränar en del. Vad säger dom? Jo, genomgående att man ska äta 3 huvudmål och 3 mellanmål så slipper man att gå och vara småhungrig. WHAOO....tänker jag...hurra jag kan få äta lite till (jag äter nämligen sällan 6 mål om dagen)! Men där slutar hurra ropen....för mellanmålen ska bestå av tex en näve nötter eller bär, en frukt eller nåt annat pyttelitet!
För flera år sedan resonerade jag så "att jag kan stoppa i mig hur mycket som helst, jag kommer ändå att springa av mig det". DET har jag slutat med! Tvärtom så verkar det som att min kropp suger åt sig varenda kalori för den har börjat tänka : "-här gäller det att spara för hon ska nog snart ut och galoppera och då behöver vi bränslet". Så för att vågen ska hålla sig i schack så får jag bestämma i förväg att detta ska jag äta och sen får det vara bra! Förfärligt att jag ser obegränsad tillgång till mat som ett problem när människor i 3:e världen svälter ihjäl. Så nu lämnar jag detta inlägget och går och skäms en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar