måndag 29 augusti 2011

Sommaren kom, den sågs och den förlorade!

I år fick vi bara provsmaka på sommaren. Den liksom drev med oss här i Skåne och lät oss få dom vackraste dagarna nästan innan vi hade börjat tänka sommartankar. I juli när dom flesta av oss skulle vara lediga då regnade det, om inte hela dagarna så iallafall någon skur varje dag. Nu går jag och hoppas på åtminstone lite Brittsommar. Idag har jag varit hos farbror doktorn. Jag nämligen fått eksem på mina ögonlock som kliar. Till saken hör att jag är svullen och har stora 'påsar' både över och under ögonen. Efter att ha velat fram och tillbaka om jag verkligen behövde distriktsläkarens dyrbara tid så ringde jag ändå till vårdcentralen och fick en tid. Jag tänkte att jag kanske kunde få lite antihistaminer utskrivna. När jag träffade doktorn ångrade jag mig s bittert. Det kändes nämligen väldigt pinsamt när han undersökte mina ögon på nära håll och jag kunde konstatera att mina påsar var ingeting om man jämförde med hans....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar