söndag 7 augusti 2011

Munkaracet, snart lika stort som Göteborgsvarvet!

För andra året i rad hade några vänner fixat ett kompislopp i byn. Barn och föräldrar bjöds in för att springa eller gå 5,5 eller 2,5 kilometer. Trots att det "bara" var en kul grej så var det nya fina nummerlappar, proffsiga pilar i skogen (som jag hade missat om jag inte hade haft en rygg att följa ;-), och 2 vätskestationer. Uppvärmningen höll en "friskisledare" i , och vi var flera som var helt genomsvettiga av bara den. Jag skulle ta det lungt med tanke på min envisa förkylning.....men jag vet att när startskottet går så kommer tävlingsdjävulen fram med piskan. Noa sprang den långa rundan men han hade egentligen sagt att han skulle ta den korta eftersom även han är snrig och lite hängig. Men det gick bra och han hade krafter kvar till fotboll med kompisarna på Rogersvall efteråt. Linn tog den korta rundan och och trots att hon var lite orolig för att inte jag skulle ha följe med henne så fixade hon det galant. DUKTIG TÖS! Efteråt var det grillning och allsång på Rogersvall. Det var en riktigt mysig sommarkväll som avslutades med blixtar och dunder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar